söndag 10 februari 2013

Vecka 6

Den här veckan höll också på att bli väldigt händelselös så här på potatisfronten. Eller med andra ord - en riktig soffpotatisvecka. Förkylning och rejäla doser jobb, yada yada. Men den tog sig mot slutet - en bra sak var att syster Jenny (kanske lite oplanerat) utmanade mig att göra lite plankor och push-ups varje dag. Kan hon så kan jag, tänkte jag, så nu kommer jag att göra 3 x 45 sek. planka och 30 push-ups varje dag, utom om jag har varit på något jumppapass där det ingått motsvarande (som idag).

Fredag
3 x 45 sek. planka, 30 push-ups och lite annan hemmaträning i behagligt snacktempo tillsammans med Jenny.

Lördag 
3 x 45 sek. planka, 30 push-ups - och snälla, får jag räkna med en halvtimme snöskottning? Ja, jag får. Jag bestämmer.

Söndag
Family Power tillsammans med Arvid. Föräldrar och barn börjar med att jumppa tillsammans, och sedan går barnen till en annan sal och jumppar/leker medan föräldrarna fortsätter på sitt håll. Första gången vi testade, och vi var mycket nöjda båda två! Pust, flåsigaste passet på länge... Musklerna fick också jobba, men flåset var värst. Regelbundet kommer vi knappast att börja gå, för jag vill inte planera in en fast tid på söndagseftermiddagarna/kvällarna - vi gör för det mesta annat då. Men när det passar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar