söndag 20 januari 2013

Vecka 3

Måndag
Måndagsmotion igen - egentligen borde jag satsa på något jag tycker är roligare. Men tidpunkten råkar passa väldigt bra de flesta veckor, och dessutom är det ett av veckans två tillfällen då Arvid kan vara på barnjumppa samtidigt (och onsdagarna passar av någon konstig anledning ofta sämre). Hur som helst, det brukar ändå kännas nyttigt och bra för kroppen. Att det är trångt i salen och lite småtråkigt går att leva med.

Fredag
Förmiddagsmotion - vilket tråkigt namn! Men timmen var riktigt bra, och det var till skillnad från måndagsmotionen gott om svängrum (och syre) i salen. Eftersom jag ofta kommer att ha lediga fredagar ett tag framöver skulle det kanske vara nåt att satsa på. Skönt att träna redan på förmiddagen. Jag hade med mig Edvin, och det gick över förväntan - först mot slutet började han tröttna på böckerna och leksakerna vi hade tagit med.

Lördag
Hade tänkt gå på Power Hour som jag gillar, men det är ganska samma upplägg som jumppan jag var på på fredagen, så det blev en skidutflykt till Vestersundsby med hela familjen istället. Premiär för i år! Tyvärr var det blidsnö, och det var mina skidor tydligen inte vallade för, så det blev en trög start. Jag stretade ändå duktigt på i ungefär en halvtimme på egen hand, sedan tog jag en sväng i 1 km-spåret med Arvid. Det har vi inte testat förr, har mest skidat på gårdsplanen med honom. Men det gick hur bra som helst, både i uppförs- och nerförsbackar (det tröga föret kan ju ha underlättat för en nybörjare, både uppåt och neråt...) Han var väldigt stolt över att ha lärt sig hur man ska göra i nerförsbackar, och tyckte det var jätteroligt att skida i ett riktigt spår! Till sist fick Edvin testa, och det gick också riktigt bra - inte snabbt visserligen, men för att vara första gången någonsin gick det jättebra. Och nu har jag beställt ett par nya skidor till Arvid så att Edvin får ta över de korta... Vi tyckte det var roligt allihopa, så det lär bli fler gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar