lördag 19 januari 2013

Nya tag

Är det nu verkligen okej att blogga en träningsdagsbok, men bara skriva när man har något att komma med? Och blunda och hålla för öronen när det inte finns något att visa upp? Nje. Men nu gör jag ett nytt försök. Och jag ska verkligen försöka skriva ett inlägg i slutet av varje vecka. Och det ska faktiskt finnas något att skriva om.Åtminstone något. Och annars får jag bara erkänna att det bidde ingenting.

Jag har inte någon finurlig utmaning inför 2013, men mitt mål är att:

1) träna ett riktigt pass 2-3 gånger i veckan
2) bli duktigare på att få in minipass, typ en kort promenad eller en kort stunds hemmaträning däremellan

Att räkna i kvantitet istället för resultat är kanske inte det bästa enligt förståsigpåare, men det funkar för mig. Jag har inte tänkt mig något maraton, och att räkna push-ups inspirerar inte mig. Däremot har jag konstaterat att om jag tränar 2-3 gånger i veckan är jag i hyfsad form för att vara jag. Jag kommer att gå på de pass eller träna det som råkar passa bäst in i vardagspusslet, men jag ska försöka variera mig och få in både flås och styrka. Och lyckas jag med det är jag nöjd för tillfället! Skulle jag bara komma bort från det massiva sötsuget som hänger kvar efter den ohämmade julen skulle det se ljust ut...

(Nystart i januari förresten? Lite kliché, men om det funkar så...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar